31 maart - 1 april - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu 31 maart - 1 april - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu

31 maart - 1 april

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

01 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Hier weer een update van de afgelopen 2 dagen.
Dinsdag zijn we voor de tweede keer naar stage gefietst. In vergelijking met maandag, hebben we ons dit keer gelukkig kunnen omkleden in een klein kleedkamertje bij een cafeetje dat bij het ziekenhuis hoort. Eenmaal weer op onze werkplek zijn we verder gegaan met ons literatuuronderzoek. We hebben verschillende artikelen doorgelezen van vorige studies en eerdere onderzoeken naar de fitheid van de kinderen in Suriname. Net als maandag eindigde onze dag om 15.00. We zijn boodschappen gaan doen bij de Choi's. Een winkel dat voor ons leek op een winkel zoals in Nederland. Dit was inderdaad ook het geval. Alle producten die ze in Nederland verkopen hadden ze ook hier in de Choi's. Van Knorrrr tot Iglo en van Andrelon tot Hagelslag van de Plus. Daarnaast waren alle vakken beter gespiegeld dan een gemiddelde Albert Heijn in Nederland. Eenmaal bij de Kassa aangekomen staan er 3 medewerkers bij een kassa en zijn alle kassa's geopend. De medewerken aan de kant van de winkel neemt je mandje aan en legt alles keurig netjes op de band. De cassiere scant alles en rekent af en de derde man pakt alles netjes voor je in in en tasje. Van die service kunnen de Nederlandse supermarkten nog wat leren! Eenmaal thuis aangekomen hebben we eventjes gechillt en hebben we gegeten. s'Avonds zijn we op zoek gegaan naar een nieuw fitnesscentrum wat dichter in de buurt. We vonden KY's gym. Een veel grotere en beter fitness dan degene waar we eerst waren geweest en deze was nog dichterbij ook. Een goed alternatief dus! Na het sporten hebben we thuis nog wat gegeten en zijn we gaan slapen.

Vandaar was op stage niet veel anders dan maandag en dinsdag. Om 15.00 zijn we met de taxi naar een kledingwinkel gegaan. We hadden voetbalshirts nodig voor onze wedstrijd van morgen tegen Ajax Suriname. We spelen dan met een heel studententeam tegen een van de clubs in Paramaribo. Elke week wordt er zo'n wedstrijd georganiseerd en elke week een ander team. Daarna zijn we opnieuw boodschappen gaan doen bij de Choi's. En nu zit ik hier weer op mijn hangbank om jullie op de hoogte te houden! We gaan zo eten en dan nog even naar de fitness. Morgen weer vroeg op voor onze laatste dag stage van deze week, want ook hier vieren ze Pasen. Een lekker lang weekend dus van vrijdag tot en met maandag. Genoeg tijd om wat leuks te doen. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes vanuit het zonnige en warme Paramaribo!

• 02 April 2015 - 15:33

Hellen:

Dag sjoerd,
    Veel succes in su en hoop dat je ook een leuke tijd daar hebt. Ik begreep dat je paramaribo al een paar keer rondgefietst ben hahaha..
    mocht je ergens hulp bij nodig hebben in su dan kan je altijd langs mijn zus gaan hoor..is echt geen probleem.
    Laat maar weten als je t nodig hebt.

Maak er wat moois van!!

Gr
    hellen

• 02 April 2015 - 16:33

Jannie:

Hoi Sjoerd
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin
    Na stage lekker voetballen en fietsen
    Mooi weer hier is het koud
    Voor de rest hier alles goed
    We horen je wel weer
    Gr Gertjan en Jannie

• 02 April 2015 - 16:36

Cees Ammerlaan:

Succes Sjoerd! Ik hou je in de gaten!

• 04 April 2015 - 14:15

Ankie:

Hoi Sjoerd, net even uitgebreid jouw reisverslagen gelezen. Superleuk om al jullie ervaringen te lezen en te volgen Hoe het er daar allemaal aan toe gaat. De stage inmiddels begonnen en fijn dat jullie om 15.00 klaar zijn. Niet echt erg met die warmte. Veel succes en geniet van alles wat op je pad komt. Heel fijn Paasweekend ook voor je maatje!

• 05 April 2015 - 10:32

Anneke En Jan:

Hallo Sjoerd,
    Wij ook net terug van een weekje vakantie en even je verhalen gelezen.klinkt allemaal goed hoor jullie zijn goed bezig,studie,sporten en gezond eten

• 06 April 2015 - 15:33

Marcel En Carla:

Hi Sjoerd,

We lezen jullie verhalen met veel plezier en kijken uit naar de volgende aflevering. Jullie hebben je draai al aardig gevonden, zie ik. Op de fiets door Paramibo en met regelmaat de sportschool in. Verder natuurlijk veel hangen, want dat hoort er wel een beetje bij, daar in Suriname.
    Jullie kookkunsten worden ook stevig op de proef gesteld, maar daar word je alleen maar wijzer van. Bovendien waardeer je de kookkunsten van je vader en moeder des te meer!! Heb je ook al roti gegeten?
    Veel plezier en succes en tot jullie volgende verslag.

Groeten,
    Marcel & Carla