29 maart - 30 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu 29 maart - 30 maart - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu

29 maart - 30 maart

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

30 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Zondag is in Nederland een rustige dag, zo ook in Suriname. Gister hebben we niet veel gedaan. Luieren in onze hangbank en gevoetbald met een muziekje op de achtergrond op ons terrasje. Daarna zijn we gaan koken, helaas nog niet ons beste eigenschap hierzo. Rijst was te plakkerig, omdat we nog geen zout hadden en de kip niet goed gekruid, omdat we nog niet de goede kruiden hadden... Maar met een beetje improvisatie toch een lekkere maaltijd op tafel gezet met wat paprika door de rijst. Na het avondeten zijn we naar de fitness gegaan voor onze eerste work-out hier in deze hitte. En heet dat het was.. pffff.. Volgens mij hebben we beide nog nooit zo'n bezweet lichaam gehad. Voordeel is wel dat we genoeg kalorietjes hebben verbrand! De fitnessruimte was ongeveer 30 vierkante meter, maar er waren genoeg apparaten om een goede training te kunnen doen.
Na de fitness zijn we naar huis gegaan en hebben we ons klaargemaakt voor een avondje casino. De taxi was om half 10 bij ons huisje en om half 12 waren we weer thuis. Het was een niet erg leuk en gezellig casino, dus we zijn na een paar rondjes roulette naar huis gegaan en lekker gaan slapen.
De volgende morgen (vanochtend dus) stond het wekkertje voor de eerste keer vroeg, om 07.45 om precies te zijn. Na een ontbijtje en een douche zijn we op de fiets richting ons eerste dag stage gegaan bij de faculteit voor medische wetenschappen. Omdat het zo warm is hier zijn we met korte broek op de fiets gegaan, maar omdat je op de faculteit een lange broek aan moet, hebben we ons in de fietsenstalling omgekleed haha! Gelukkig kregen we later te horen dat er een kleedkamer is waar we ons om kunnen kleden voordat we beginnen. Na ons aangemeld te hebben bij de ingang, hebben we onze stagebegeleidster ontmoet, Fenna Walhain. We hebben haar al vaak gesproken via Skype, dus was het best raar om haar in real life te zien. Een hele lieve en aardige meid btw! Ze is gelukkig nog onder de 30, dus is het gemakkelijker een gesprek aan te gaan over dingen die niet over stage gaan. We hebben in ieder geval genoeg lol gehad. Naast ons is er nog een meisje die op de afdeling 'anatomie', waar wij ook vanuit werken, stageloopt. Ook een heel aardige meid van in de 20. Als eerst zijn we een grote ronde gaan maken door heel de faculteit en zijn we voorgesteld aan alle relevante docenten en directeuren die met ons onderzoek, of bij de afdeling 'anatomie' betrokken zijn. Daarna hebben we ons project met Fenna doorgesproken en zijn we begonnen met het doorlezen van verschillende literatuur die te maken hebben met ons onderzoek. Tussendoor hebben we geluncht, bamie!, en hebben we het museum van de faculteit bezocht samen met Fenna en de andere stagier. In het museum hadden ze allemaal botten en verschillende feutes in potten. Alles wat maar met anatomie te maken heeft. Om 3uur was het genoeg voor de eerste dag. Dat is wel heel chill, want onze dagen zijn van 8-3, dus we zijn niet laat thuis en hebben dus genoeg tijd om met jullie te skypen! Op dit moment zitten we weer in onze hangbank en gaan we zo eten maken en fitnessen. Morgen staat het wekkertje weer vroeg, dus we gaan vanavond ook niet te laat naar bed vanavond. Het was dus een goede eerste stagedag! Foto's komen morgen!

• 30 Maart 2015 - 22:43

Moeders:

hebben ze daar misschien ook 50+ ers..... ;-)

• 30 Maart 2015 - 22:59

Sjoerd Boks:

Haha, gelukkig niet ma!

• 30 Maart 2015 - 23:21

Wil Roessen:

Helemaal super die verhalen Sjoerd, ga zo door! Dat scheelt straks ook een hoop vertellen. Veel plezier en succes met het afstudeerproject. Nelis heeft gisteren bij ons gegeten, jouw pa en ma en de rest van het groepje ook. Ron is al helemaal bezig voor de BBQ als je terug bent. :)

• 30 Maart 2015 - 23:31

Sjoerd Boks:

Thankss Wil! Ja ik heb het gehoord. Haha isgoeed, dan verwacht ik veel van die Vermeulen! Doe de groeten aan de rest van gezin!

• 31 Maart 2015 - 08:55

Ron Vermeulen:

Hoi Sjoerd, niet alles geloven wat Wil zegt (haha). Bbq komt goed. Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel succes uiteraard met jullie opdracht.

ps. twijfelde vanmorgen ook ff om met een korte broek naar mijn werk te gaan, maar stond iets te veel wind

• 31 Maart 2015 - 19:03

Anja Paalvast:

hoi Sjoerd,
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik heb wel in de gaten dat het jullie gaat lukken. Wordt een leerzame maar ook zeker hele leuke tijd. Succes en veel plezier