27 maart - 28 maart (Begin blijft altijd lastig..) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu 27 maart - 28 maart (Begin blijft altijd lastig..) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu

27 maart - 28 maart (Begin blijft altijd lastig..)

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

29 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Goeiemiddag allemaal,

Inmiddels hebben wij onze eerste glimp zon in Suriname opgepakt en zijn we vrijdagochtend vroeg opgestaan om een fiets te huren. We begonnen met een wandeling naar de stad, aangezien wij nog geen nummer van een taxi bedrijf hadden. Na een aantal honderden meters kwamen we onze huisbaas tegen. Geen overbodige luxe, want als we via de andere kant waren gelopen waren we vandaag nog niet in het centrum geweest. Via onze huisbaas en een taxi zijn we uiteindelijk, na een klein half uurtje, uitgestapt in het centrum van Paramaribo vlak naast de palmentuinen. Tegenover deze palmentuin hebben wij onze fietsen gehuurd en hebben we wat gegeten en gedronken. Daarna zijn we onze reis terug naar huis begonnen. Ja jullie horen het goed, reis, want een reis dat was het..! Onze taxichauffeur had ons de weg gewezen, maar een groentje in Paramaribo met zulke drukte en straten die op elkaar lijken, snapt u wel dat dat niet helemaal goed uitpakte. Na 4 uur gefietst te hebben, heel Paramaribo gezien te hebben en 3x langs de palmentuin gefietst te zijn, hebben we ons huisje dan eindelijk gevonden. Wat was nou het probleem hoor ik jullie denken, hoe kunnen jullie nou 4 uur rondfietsen zonder jullie huis te vinden? Hadden jullie het niet ergens kunnen vragen? Dat hebben wij ook gedaan, maar er was 1 probleempje. Weinig mensen kenden onze straat, dus 2 vroegen we verder naar de Hendrikstraat. Dit is een grotere straat, waar onze straat aan vastzit. Dit kenden de mensen wel en wezen ons de weg. Maar wat is nou het probleem. In Paramaribo is er ook een St. Hendrikstraat. U raadt het al, wij werden van het kastje naar de muur gestuurd, want dat was niet de straat die we zochten. Uiteindelijk zijn we een toeristeninformatiehuis tegengekomen en hebben we via de kaart de weg gevonden.
Eenmaal thuis zijn we ons gaan opfrissen. We hadden afgesproken met een paar Nederlandse en Surinaamse jongens, die we via Facebook hebben leren kennen, om samen te eten en daarna naar een huisfeest te gaan. Het was een superleuke avond en we hebben veel mensen leren kennen!
Zaterdag was voor mij een wat lastigere dag dan voor Jeroen haha. Zo'n lekker Parbo biertje en de plaatselijke rum hadden hun werk goed gedaan. Na een gezellig Skype gesprek met mijn ouders en Niels, zijn we ons klaar gaan maken om een potje voetbal te gaan kijken bij 't Vat. Een druk cafe waar veel Nederlanders samen komen. Nederland-Turkije stond op het programma. Na het 1-1 gelijk spel en lekker wat gedronken en gegeten te hebben zijn we weer naar huis gegaan. Met als doel om even te chillen en ons klaar te maken voor een rustig avondje in het casino. Maar dat even chillen werd iets te letterlijk genomen. Vandaar dat het avondje casino niet door is gegaan en we lekker zijn gaan slapen.
Al met al een leuk eerste weekendje in Paramaribo met nog 1 dag voor de boeg, voordat het afstuderen echt gaat beginnen.
PS Foto's komen eraan!

• 29 Maart 2015 - 22:16

Helma Boks:

Hoi sjoerd.
    Nu al leuk om te lezen.
    kijk nu al uit naar de rest.
    Groetjes en veel plezier.

• 29 Maart 2015 - 22:53

Je Pa En Moeke:

He mannen,
    Goed om te horen dat het daar al jullie "thuis" is.
    Lastig opstaan is het zeker na een avondje stappen. Maar ja als je wat minder drinkt gaat het een stuk gemakkelijker (vraag maar aan jeroen)
    Veel succes morgen met de start van jullie afstudeeropdracht.

• 30 Maart 2015 - 22:16

Jacob:

Hi Sjoerd,
    Een goed begin is het halve werk!!
    Goed verhaal, zo leer je je tijdelijke woonplaats snel kennen.
    Ik ben zeer benieuwd naar het volgende verslag.
    Geniet ervan en, na de eerste kennismaking(en), succes met je stage!!
    Groeten aan Paramaribo, en aan je huisgenoot.
    Groeten uit een koude en winderige Brugstraat.

Jacob