13 april - 17 april - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu 13 april - 17 april - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu

13 april - 17 april

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

17 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Dinsdag hebben we onze fiets laten staan op de faculteit en zijn we met de taxi direct na stage doorgegaan naar de prinsessenstraat. Hier staat een studentenhuis waar we samen met Jeroen 2, een jongen die we hier hebben leren kennen, de Champions League wedstrijd Athletico Madrid - Real Madrid hebben gekeken. Niet om 20.45, maar voor de verandering een keertje om 15.45. Na de wedstrijd en een paar biertjes zijn we naar een Braziliaans restaurantje gegaan aan de eind van de straat. Het was lekker, want deze keer was het niet van die vette rijst en vlees! Het was de eerste keer dat we echt in een buurtrestaurantje zijn gaan eten. Ze spraken geen Nederlands en ze hadden geen menukaart. Gelukkig was er een Surinaamse man in het restaurantje die ons heeft geholpen met vertalen. Na het eten zijn we met de taxi naar huis gegaan. Eenmaal thuis wilden we gaan fitnessen, maar helaas stonden onze fietsen nog op de faculteit....Daarom zijn we maar wat vroeger naar bed gegaan, want de volgende dag stond er een tripje met de faculteit naar BakaaBoto op het programma. BakaaBoto is een afgelegen vakantiepark/natuurgebied midden in de jungle van Suriname. Het ligt op zoon 3.5 uur rijden van Paramaribo, dus genoeg tijd om een beetje bij te slapen! Tussendoor zijn we een aantal keren gestopt om wat te eten, zoals een broodje Pom. Ook zijn we langs een aantal 'arme' dorpjes gereden, bestaande uit houten huisjes van boomstammen en takken. Eenmaal aangekomen bij BakaaBoto hebben we onze hangmatten uitgehangen en zijn we de rivier in gegaan. Er was een kleine waterval waarin je lekker kon chillen en bijkomen. Daarnaast kon je ook rustig zwemmen of in het 'natuurlijke bubbelbad' liggen. Dit bubbelbad werd veroorzaakt door de waterval en de stenen die in het water liggen. Rond 3uur zijn we gaan eten, kip met sla en huzarensalade. Na even gechillt te hebben in de hangmatten zijn we nog een uurtje in het water gaan liggen voordat we weer aan de reis terug begonnen. Rond een uur of 8 waren we weer thuis en zijn we nog even snel naar de fitness geweest. De volgende morgen moesten we vroeg op, want we moesten onze stempel halen voor het afstempelen van onze laatste 2 maanden hier in Suriname. Rond 9uur waren we op stage. Na stage zijn Jeroen en ik ieder onze kant op gegaan. Jeroen is gaan fitnessen en ik ben met de taxi naar de kapper gegaan. Heel anders als hier, maar hij heeft goed zijn best gedaan. In totaal 45min in de kappersstoel gezeten en ben zelfs helemaal geschoren, en dat voor 20 SRD (ongeveer 5.50eu). Eenmaal thuis zijn we gaan koken, want om 8uur moesten we weer in de zaal staan voor opnieuw een potje zaalvoetbal met de mannen waarmee we maandag ook hadden gespeeld. Na 2uurtjes lekker gevoetbald te hebben en de blaartjes een beetje zijn gekomen, zijn we samen met Jeroen en Shaief (een Surinaamse jongen waarmee we goed omgaan) nog een biertje wezen doen bij ons thuis. De sporthal was vlakbij ons dus was het een klein stukje rijden. Rond half 1 zijn ze naar huis gegaan en konden wij ook eindelijk naar bed, want vandaag stond er gewoon weer een dagje stage voor de boeg. Na een gesprek met onze stagebegeleidster over de voortgang van ons project ben ik opnieuw naar de computerwinkel gegaan. Rond 10uur heb ik een offerte aangevraagd voor de kosten van de reparatie. Tot nu toe nog steeds geen reactie, terwijl ze zeggen dat ze het binnen een aantal uurtjes doen. Over die aantal uurtjes weet ik nu wel dat ik die letterlijk kan nemen.....Gelukkig is het weer weekend en kunnen we weer genieten van de Surinaamse zon en de Parbo biertjes. Vanavond gaan we een biertje doen in de stad en morgenmiddag staat er een zaalvoetbaltoernooi op het programma! De rest van het weekend moet nog ingevuld worden. Inmiddels staan er een aantal foto's op. Ik kan helaas niet alles erop zetten, omdat er een maximum van 150 foto's is gesteld.... Helaas.

Tot de volgende update!

• 18 April 2015 - 08:16

Moeke:

Ik zou als ik jou was zou ik maar met marijke gaan praten...altijd al gezegd: ze is veel te duur hahahaha.