Vertrek en aankomst in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sjoerd Boks - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst in Suriname!

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

27 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Donderdag 26 maart. Het is zover. Vandaag vertrek ik met Jeroen van Lenten, een vriend waarmee ik al 4 jaar omga tijdens mijn opleiding, voor ons afstuderen naar Suriname. We hadden om half 10 afgesproken bij de incheck-balie om onze bagage af te gooien. Natuurlijk hebben wij onze bagage eerst ingeseald, je weet nooit wat er gebeurd... Na het inchecken zijn we een bakkie koffie gaan drinken met mijn ouders, Niels en de ouders van Jeroen. Rond half 11 zijn we, na afscheid genomen te hebben van onze familie, naar gate G04. Eenmaal ons plekje gevonden te hebben in ons vliegtuig, kwamen we erachter dat er voor ons twee baby's zaten en achter ons nog één. Gelukkig tijdens de vlucht geen last van gehad, maar juist mee gelachen! We hebben verder een hele comfortabele vlucht gehad! We zijn van alle gemakken voorzien. We hebben de hele vlucht films zitten kijken, dus de tijd is gevlogen!
Binnen een uurtje waren we door de douane en hebben we wat lekkere alcoholische versnaperingen gekocht. Wij waren een van de laatste die het vliegtuig uitkwamen, dus was het vliegveld bijna uitgestorven toen we uit de slijterij kwamen. Al snel hadden we onze taxi gevonden. Helaas was het donker, waardoor we tijdens de rit naar ons huisje geen foto's hebben kunnen maken. Verder reed hij als een bezetene. We hebben hem veel vragen gesteld over Suriname en de regels, waarop zijn antwoord op merendeel van de antwoorden was: 'In Suriname is alles mogelijk, zolang het maar niet té gek is!'. Wel hebben we veel dingen langs zien komen, zoals kleine hutjes en heel veel kleine toko's. Eenmaal aangekomen bij het huisje werden we hartelijk ontvangt door de huisbaas. Een hele aardige vent die ons alle mogelijkheden van ons huis heeft laten zien. We hebben een keuken, woonkamer, 2 slaapkamers, een badkamer met toilet en een washok. Alles is voorzien van airco en in het hele huis en in de tuin is er WiFi beschikbaar. Daarnaast is het huis super goed beveiligd door in eerste instantie hekken, maar ook door een beveiligingssysteem met sensoren.
Nadat de huisbaas was verdwenen, zijn we onze tas uit gaan pakken en zijn we een kleine boodschap gaan doen bij een toko op de hoek. Uiteindelijk zijn we om half 11 (half 3 Nederlandse tijd) gaan slapen! Al met al een goed begin en een goed vooruitzicht voor onze reis!

• 27 Maart 2015 - 12:19

Je Vader:

Leuk Sjoerd,
    Goed stukkie.

nou nog wat foto's en we zijn bij.

• 27 Maart 2015 - 14:35

Marianne De Moeder Van Jeroen:

Leuk stukje als je dit zo vol houd, dan blijven we helemal bij.

• 27 Maart 2015 - 15:01

Jantina:

Leuk verslag! Doe mij ook zo'n schommelbank

• 27 Maart 2015 - 18:46

Ron Vermeulen:

Gaaf Sjoerd! Klinkt allemaal goed. Ook leuk dat bijna (

• 27 Maart 2015 - 18:50

Ron Vermeulen:

alles mag. Maak er iets moois van!

• 28 Maart 2015 - 15:53

Kees Edelenbos:

Super geschreven sjoerd. We zijn benieuwd naar het volgend verhaal .

• 28 Maart 2015 - 15:54

Kees Edelenbos:

Super geschreven sjoerd. We zijn benieuwd naar het volgend verhaal .

• 28 Maart 2015 - 16:15

Ankie:

Ha Sjoerd, fijn dat alles zo goed verlopen is. Geniet en alvast heel veel succes als je maandag echt aan de slag gaat.

• 29 Maart 2015 - 10:33

Sylvie En Glenn:

Hee sjoerd, fijn dat je veilig bent aangekomen! We blijven je volgen xxx